Red Bull-Honda ortaklığı sona eriyor: Geri dönüş ihtimali sıfır!

Spor Maksimum – HABER
Red Bull Racing ile Honda arasında 2019 yılında başlayan ve bugüne kadar büyük başarılarla taçlanan motor tedarik ortaklığı, 2025 sezonunun sonunda resmen sona erecek. Bu süreçte Max Verstappen ile birlikte 4 pilotlar şampiyonluğu ve 2 takımlar şampiyonluğu kazanan ikili, modern Formula 1 döneminin en güçlü birlikteliklerinden birine imza attı.
Yeni dönem: Red Bull Powertrains & Ford
2026 sezonuyla birlikte yürürlüğe girecek yeni teknik regülasyonlar kapsamında Red Bull, artık Red Bull Powertrains adı altında kendi güç ünitesini geliştirecek. Bu proje, Amerikan otomotiv devi Ford’un teknik iş birliğiyle hayata geçirilecek. Ancak Red Bull’un bu zorlu projeyi zamanında yetiştirip yetiştiremeyeceği hâlâ soru işaretleri barındırıyor.
Honda: Geri dönüş asla olmaz
Projenin gecikmesi hâlinde Red Bull’un yeniden Honda motorlarına dönebileceği söylentileri son dönemde sıkça gündeme gelmişti. Ancak Honda Racing Corporation Başkanı Koji Watanabe, Japon basınına verdiği demeçte bu ihtimali net bir şekilde reddetti.
“Bu kesinlikle mümkün değil. Şu anda böyle bir talep gelse bile, 2026’ya kadar hazırlık yapmak için çok geç olur. Bu ihtimalin gerçekleşme şansı sıfır.” ifadelerini kullanan Watanabe, spekülasyonlara son noktayı koydu.
Honda’nın yeni ortağı: Aston Martin
2026’dan itibaren Honda, yeni nesil motor kurallarına uygun olarak Aston Martin ile çalışacak. Yeni kurallar çerçevesinde güç üniteleri %50 elektrikli ve %50 içten yanmalı motordan oluşacak. Ayrıca tamamen sürdürülebilir yakıtlar kullanılacak. Honda, bu vizyonun kendi çevresel hedefleriyle örtüştüğünü defalarca vurguladı.
Honda CEO’su Toshihiro Mibe, “Formula 1’in çevresel sorumluluğa verdiği önem, markamızın sürdürülebilirlik hedefleriyle doğrudan örtüşüyor” diyerek bu yeni döneme olan bağlılıklarını yineledi.
FIA’dan V10 açıklaması: Endişe yersiz
2024 başlarında FIA’nın gündeme getirdiği olası V10 motor dönüşü önerisi, sürdürülebilirlik odaklı üreticiler arasında endişe yaratmıştı. Ancak Bahreyn’de gerçekleştirilen toplantı sonrası yapılan açıklamada, 2029’dan önce böyle bir dönüşün planlanmadığı, yeni kuralların yine çevreci yaklaşımlar çerçevesinde belirleneceği ifade edildi.
Ayrıca FIA kurallarına göre motor regülasyonlarında değişiklik yapılabilmesi için en az dört farklı üreticinin onayı gerekiyor.